System CRM operacyjne centrum nowoczesnej firmy

System CRMSystem CRM (z ang. Customer Relationship Management), to popularny rodzaj wielozadaniowego oprogramowania, które usprawnia zarządzanie relacjami z klientami, marketingiem oraz sprzedażą. System wspiera obsługę kontaktów oraz interakcję firmy z kontrahentami. Korzystając z narzędzi CRM, służbowe informacje o klientach i potencjalnych klientach są organizowane w taki sposób, aby budować silniejsze, bardziej spersonalizowane relacje. W rezultacie usprawnia działania podczas całego cyklu sprzedaży, a także pozytywnie wpływa na satysfakcję klientów oraz pomaga w rozwoju firmy. Przy rosnącej wielkości organizacji standaryzacja działań, procedury czy procesy są niezwykle istotne dla zachowania spójności oraz porządku działań. Z wykorzystaniem CRM wszystkie kluczowe dane przechowujesz w jednym miejscu i zarządzasz nimi we właściwy sposób.

Zastosowanie

Zasadniczym celem systemu CRM jest poprawa relacji biznesowych w ramach rozwoju organizacji oraz zwiększenie lojalności klientów. CRM znacząco wpływa na poprawę jakości obsługi. Rozwiązanie usprawnia przepływ informacji wewnątrz zespołu oraz między działami, a także ułatwia kontakt z usługobiorcami, czy dostawcami. W rezultacie rozwiązanie wpływa na usprawnienie procesów biznesowych oraz zwiększenie wydajności organizacji. Przedstawiciele handlowi mogą używać CRM do monitorowania nowych potencjalnych klientów oraz dodawania zadań związanych z poszczególnymi kontrahentami. System ponadto pozwala na rejestrowanie notatek ze spotkań, a także obsługę ofert, czy faktur. Co więcej, przez generowanie rozbudowanych raportów i prognoz, przełożeni mogą uzyskać wgląd w wyniki swojego zespołu, śledzić etapy i procesy sprzedaży, a także ustalać priorytety dla możliwości sprzedażowych.

Z kolei dział marketingu może przykładowo zintegrować swoje formularze internetowe z systemem CRM, aby automatycznie otrzymywać informację na temat potencjalnych klientów i przekazywać ich dane zespołowi sprzedaży w celu kontynuacji procesu. W zależności od ustawień systemu zespół może również wysyłać automatyczne e-maile, czy powiadomienia. Prowadzenie kampanii marketingowych z wykorzystaniem CRM oznacza, że ​​cała aktywność klientów jest rejestrowana w systemie. W rezultacie zyskujesz wgląd w ich zachowanie i analizę zwrotu z inwestycji. System umożliwia monitorowanie interakcji posprzedażowych klientów, zatem dostęp do oprogramowania może uzyskać także zespół serwisowy. System CRM zazwyczaj jest szczególnie przydatny w działach sprzedaży, marketingu i obsługi. Znajduje jednak zastosowanie również w innych i stanowi szczególne wsparcie dla kierownictwa.

Zalety oprogramowania CRM

Podniesienie wydajności i optymalizacja kosztów

Kluczowym aspektem wykorzystania pełnych możliwości systemu CRM jest jego prawidłowe dopasowanie do profilu i wymagań firmy, a następnie wdrożenie i integracja z innymi narzędziami wykorzystywanymi w organizacji. Do niewątpliwych zalet należy łatwy dostęp do danych. W rezultacie system poprawia efektywność współpracy wśród pracowników oraz zwiększa ich produktywność i komfort wykonywania obowiązków służbowych. Przekłada się to na ogólne zwiększenie wydajności pracy, a co za tym idzie realne oszczędności finansowe. System wpływa także na obniżenie kosztów rekrutacji i wdrożenia nowego pracownika. Jeżeli tworzysz w CRM własną bazę know-how, nowy pracownik może wiele umiejętności nabyć samodzielnie. Co więcej w przypadku wątpliwości w każdej chwili może odwołać się do udostępnianej bazy. W rezultacie nie ma konieczności angażowania innych członków zespołu do rozwiązania podstawowych problemów nowego pracownika.

Rozwój organizacji i poprawa renomy firmy

System dostarcza konkretne dane na temat klientów oraz dokonywanych zakupów. Warunkiem jest oczywiście nieustanna rozbudowa i stała aktualizacja bazy danych. CRM stanowi pomocne narzędzie niezależnie od wielkości organizacji i w znacznym stopniu wpływa na rozwój firmy. Mimo że system CRM był początkowo używany jako narzędzie sprzedaży i marketingu, obecnie wspiera także obsługę klienta. Stanowi wsparcie w kompleksowym zarządzaniu relacjami z kontrahentami. CRM to skuteczna metoda wpływająca na wzmocnienia wizerunku i renomy naszego biznesu.

Łatwy dostęp do informacji oraz wzrost sprzedaży

Narzędzia CRM ponadto umożliwiają między innymi gromadzenie danych kontaktowych klientów i potencjalnych kontrahentów, a także kategoryzowanie klientów według ich potrzeb czy zadań do wykonania. CRM udostępnia także informacje na temat każdorazowej interakcji z klientem wszystkim osobom w firmie w tym samym czasie zgodnie z nadanymi uprawnieniami. W rezultacie wpływa to na poprawę pracy zespołowej. Tworzenie szczegółowych raportów oraz prognoz z wykorzystaniem CRM pozwala na precyzyjne określenie możliwości sprzedaży oraz wydajne sterowanie operacjami marketingowymi. Wynikiem jest zatem poprawa znajomości potrzeb klienta i indywidualne dopasowywanie do nich produktów i usług. W konsekwencji znacznie precyzyjniej określisz profil potencjalnego nabywcy i skutecznie dopasujesz się do jego wymagań.

Czy Twoja organizacja potrzebuje systemu CRM?

Podstawowym symptomem wskazującym na potrzebę wdrożenia systemu CRM jest przede wszystkim obserwowany szybki rozwój firmy oraz wieloetapowy proces sprzedaży. W rezultacie zespół może okazać się niewystarczająco wydajny, a firma nie osiągać zakładanych zysków. Kolejną z oznak może być sytuacja, w której pracownicy zapominają o kontynuowaniu kontaktu z potencjalnymi klientami. Inny przykład z kolei stanowią klienci skarżący się, że ich prośby nie są realizowane lub przeciwnie – otrzymują powtarzające się telefony od różnych pracowników. Z wykorzystaniem CRM wszystkie informacje o klientach i interakcjach z nimi przechowujesz w jednym miejscu, a Twój zespół zawsze dysponuje bieżącymi informacjami na temat kontrahentów. Jest to szczególnie użyteczne w sytuacji, gdy duża liczba pracowników wchodzi w interakcje z nowymi i obecnymi klientami.

CRM zabezpiecza także przed utratą możliwości sprzedaży, gdy pracownicy działu sprzedaży opuszczają firmę. Inwestycja w system CRM jest także słusznym krokiem w przypadku, gdy kampanie marketingowe prowadzisz bez odpowiedniego personelu i środków. Co więcej, z wykorzystaniem narzędzi analitycznych zaczniesz podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe nie zdając się wyłącznie na możliwie złudną intuicję.

 

Zachęcamy do odwiedzania naszego  Bloga oraz do zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.

Doradzimy, wdrożymy, przeszkolimy