Case Study: PANORAMA Obiekty Sportowe Sp. z o.o.

Jak przenosząc Panoramę OS do chmury Microsoft przyczyniliśmy się do wypromowania lidera rynku obiektów sportowych.

Case Study: PANORAMA Obiekty Sportowe Sp. z o.o.

O kliencie

Panorama OS to niekwestionowany lider rynku budowlanego w zakresie obiektów sportowych. Uczestnik rządowego programu Orliki przez wiele lat przyczyniał się do realizacji prospołecznych założeń programu. 

Rozmiar organizacji

Liczba pracowników: 32
Roczny obrót: ok. 50.000.000 zł

Branża

Usługi – Budownictwo
Specjalizacja: budownictwo sportowe 

Okres współpracy

20 lat 

Wyzwania

Rozwój organizacji oraz wzrost liczby kontraktów spowodował trudności w sprawnym przepływie informacji, oraz dostępie do dokumentacji, zwłaszcza dla pracowników terenowych. Wyzwaniem było wdrożenie rozwiązań informatycznych pozwalających na dostęp do dokumentacji wielu pracownikom jednocześnie, wspólnej pracy nad dokumentacją, wyeliminowaniu problemów z pocztą, usprawnieniu komunikacji między oddziałami firmy oraz zabezpieczeniu wszystkich danych przed ich utratą. Wyzwaniem było również ujednolicenie komunikacji pomiędzy pracownikami posługujących się wieloma różnym programami komunikacyjnymi: Gadu Gadu, Skype, WhatsUpp, Viber. 

Użyte technologie i produkty

Produkty wiodące: Microsoft 365 E3, Microsoft SharePoint, Microsoft OneDrive, Microsoft Teams. 

Pozostałe produkty: Acronis Cyber Protect, Acronis Cyber Backup, Acronis Backup Cloud.

.okazje__items{display:flex;width:100%;margin-bottom:55px;}.okazje__items-column{width:50%;}.okazje__items-column:first-child {margin-right:30px;}.okazje__item img{margin:0 auto;}@media (max-width:991px){.okazje__items{flex-direction:column;}.okazje__items-column{width:100%;}.okazje__items-column:first-child{margin-right:0;margin-bottom:40px;}.okazje__item{flex-direction:row-reverse;}}@media (max-width:700px){.okazje__icon{margin-right:15px;}}@media (max-width:500px){.okazje__item{flex-direction:column-reverse;}.okazje__icon{margin-bottom:20px;margin-right:0;}}

Rozwiązanie

Każde wdrożenie rozpoczynamy gruntowną analizą wdrożeniową. I tym razem nasz zespół pod kierownictwem doświadczonego administratora Microsoft przygotował dokumentację wdrożeniową uwzględniającą wszystkie istotne elementy, mające wpływ na przygotowywane zmiany. Przeanalizowaliśmy biznesowe zależności w organizacji oraz środowisko IT. Ponieważ znaliśmy Klienta od 15 lat sprawnie przeprowadziliśmy analizę i rozpoczęliśmy wdrożenie. W niespełna 2 tygodnie osiągnęliśmy wszystkie zakładane cele. Dostarczone rozwiązanie zmieniło sposób pracy organizacji o 180°. Kluczowymi elementami dostarczonych rozwiązań były: 

zautomatyzowanie-procesu

Wyeliminowanie lokalnej infrastruktury serwerowej i przeniesienie wszystkich zasobów do chmury z wykorzystaniem Microsoft 365 E3.

usprawnienie

Migracja wszystkich dokumentów organizacji do Microsoft SharePoint, skatalogowanie wg. nowej struktury i nadanie praw dostępu.

automatyczny-export

Ujednolicenie systemu komunikacji z wykorzystaniem Microsoft Teams.

optymalizacja-programow

Uruchomienie profesjonalnego rozwiązania do backupu Acronis w celu pełnej ochrony wszystkich zasobów organizacji.

Komentarz Klienta

Wprowadzenie rozwiązań MS 365 zakończyliśmy w lutym 2020 r. a więc tuż przed wybuchem pandemii Covid-19. Oczywiście nikt nas na etapie planowania i wdrażania nie zdawał sobie sprawy ze skutków epidemii, ale post factum można powiedzieć, że “Chmura” nas uratowała.

Nie wyobrażam sobie teraz jak moglibyśmy funkcjonować wtedy w oparciu o nasze poprzednie rozwiązanie. Z Microsoft 365 zaś nie straszne były dla nas lockdowny i naszą pracę w sposób bardzo płynny i elastyczny przenieśliśmy do domów nie zatrzymując się ani przez minutę. Co więcej z perspektywy czasu można powiedzieć, że efektywność i wydajność pracy znacząco wzrosła, co przełożyło się na pozyskiwanie większych i bardziej zyskownych kontraktów. Od wielu lat zastanawialiśmy się nad wdrożeniem systemu zarządzania klientami CRM dla naszych handlowców. I nagle częścią systemu było ToDo – skromny, ale bardzo użyteczny system, który od razu zaczęliśmy używać.

Reasumując ponad trzyletnie użytkowanie Microsoft 365 trzeba stwierdzić, iż była to najlepsza inwestycja w informatykę w historii naszej dzielności.

Tomasz Zabłocki – Dyrektor Zarządzający

Potrzebujesz pomocy przy wyborze ?

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą jeszcze tego samego dnia!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Penta Sp. z o.o. w celach odpowiedzi na poniższe zgłoszenie, w tym na przesłanie przez Penta Sp. z o.o. informacji handlowej drogą elektroniczną zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002r. Nr144, poz. 1204 z późniejszymi zmianami). *

    Porozmawiaj z konsultantem

    Nikola Roguska
    Nikola Roguska
    Systemy ERP dla Biznesu
    607 603 884 Nikola.Roguska@penta.com.pl

    Nasz zespół pozostaje do Twojej dyspozycji w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

    Skontaktuj się z nami