Chatboty mają zastąpić konsultantów

chatboty

Chatboty mają zastąpić konsultantów. Czy to przyszłość komunikacji?

Jeszcze przed ogłoszeniem pandemii Gartner przewidywał, że 47proc. organizacji na świecie będzie korzystać z automatów do obsługi klienta. Na infolinii obciążonej epidemią musiano zmniejszyć liczbę pracowników, a liczba dzwoniących rosła. Z podobnymi problemami zetknęły się banki. Rozwiązaniem okazał się właśnie chatbot. Polacy nie wyobrażają sobie kontaktów z botami, jednak jest wiele branż, w których automatyzacja jest wręcz pożądana.

Korzyści płynące z korzystania z chatbotów

Dla firm taka automatyzacja może oznaczać znaczne ograniczenie kosztów przy jednoczesnym zachowaniu kontaktu z klientami. Klient zaś ma dostęp do potrzebnych informacji całą dobę, a nie tylko w godzinach pracy. Okazuje się także, że coraz więcej Polaków lepiej postrzega firmy, które wdrożyły takie technologie.

Chatbot stanowi inteligentne oprogramowanie dla firm, łączy się aplikacjami lub komunikatorami online i pomaga firmom w obsłudze klientów. Dziś najczęściej przyjmuje postać okienka umiejscowionego w rogu strony internetowej, aby się z nim skontaktować wystarczy kliknąć i zadać pytanie.

Chatboty nie mają prezentować setek wyników wyszukiwania, lecz pomóc klientowi zawężać jego poszukiwania. Dlatego ważne jest, by chatbot umiał dobrze podpowiadać i dawać jedną konkretną odpowiedź.

Rynek automatyzacji komunikacji dialogowej wciąż się rozwija

Istnieje kilka kategorii rozwiązań w obszarze automatyzacji kontaktu z klientem, w tym wspomniane chatboty, voiceboty i hosty głosowe. Hosty głosowe w okresie pandemii podbijają contact center, przyjmując kolejne zadania od konsultantów. Rosnące zapotrzebowanie na chatboty sprawia, że tworzące się start-upy mogą liczyć na pokaźne wsparcie inwestorów.

Chatboty ponadto mają stać się pomocne w aspektach psychologicznych. Jako narzędzia stworzone do komunikacji znalazły już swoje zastosowanie wśród osób samotnych i potrzebujących kompana do rozmowy. Boty nie zastąpią profesjonalnej pomocy terapeuty, ale za to są zawsze pod ręką, poświęcają uwagę i są tworzone tak, by móc wyznaczać zadania osobom, które potrzebują motywacji i wsparcia.

Czy chatboty to przyszłość komunikacji?

Mimo, że wszelkie przewidywania wyglądają obiecująco dla nowej technologii, użytkownicy wciąż skarżą się, że z takim wirtualnym asystentem nie można się po prostu dogadać. Eksperci twierdzą, że rozumienie przez automaty naszej mowy będzie coraz lepsze, jednak zapewne zajmie to jeszcze sporo czasu.

 

Poświęć nam kilka minut i zapoznaj się z naszą bogatą ofertą na sprawdzone  i cenione oprogramowanie i usługi wsparcia informatycznego, a następnie rozwiej swoje wątpliwości w trakcie rozmowy z naszym realnym konsultantem. Zadzwoń lub napisz do nas a z przyjemnością odpowiemy na każde Twoje pytanie.

 

Daj sobie i nam jeszcze chwilę i przeczytaj inne artykuły na naszym Blogu i w naszych Aktualnościach.

Sprawdź co mamy dla Ciebie w naszym sklepie internetowym.

Doradzimy, wdrożymy, przeszkolimy