Podpis elektroniczny CERTUM

Szybko, wygodnie i bezpiecznie. Podpisuj dokumenty poprzez aplikację mobilną lub przy pomocy karty i czytnika.

Podpis elektroniczny CERTUM

Dlaczego podpis elektroniczny od Certum?

Dzięki rozwiązaniom od Certum wygodnie, szybko i przede wszystkim bezpieczne podpiszesz dokument podpisem cyfrowym. Dowolne pismo, czy umowa podpisane w ten sposób, mają takie same skutki prawne, jak dokumenty opatrzone podpisem w tradycyjny sposób. Zgodnie z rozporządzeniem eIDAS podpis kwalifikowany jest równoważny z tradycyjnym podpisem własnoręcznym. W rezultacie certyfikat wydany w jednym z państw Unii Europejskiej obowiązuje w pozostałych krajach członkowskich.

Wraz z szybko postępującą cyfryzacją, podpis elektroniczny przestaje być wyłącznie udogodnieniem. Coraz częściej stanowi nie tylko wsparcie względem codziennych obowiązków, ale niezbędny element. Takie rozwiązanie w rezultacie realnie usprawnia podejmowane działania i przyspiesza proces decyzyjny.

Zgodnie ze swoimi potrzebami możesz skorzystać z dedykowanej aplikacji na swoim telefonie lub komputerze. Zapoznaj się z dostępnymi ofertami Certum Asseco i wybierz rozwiązanie, które w największym stopniu usprawni Twoje działania.

SimplySign

SimplySign, to mobilny kwalifikowany podpis elektroniczny dzięki któremu za pomocą dedykowanej aplikacji na urządzenia mobilne bezpiecznie podpiszesz, różnego rodzaju pisma czy umowy.

W rezultacie podpisujesz dokumenty w dowolnym czasie, niezależenie od urządzenia i miejsca. SimplySign funkcjonuje bez fizycznej karty oraz czytnika, co stanowi gwarancję pełnej mobilności.

Certum Mini

Zestaw Certum MINI stanowi nowoczesne rozwiązanie umożliwiające bezpieczne podpisywanie dokumentów elektronicznych. Ze względu na niewielki rozmiar, jest niezwykle wygodny w użyciu, a także stanowi doskonałą alternatywę dla użytkowników preferujących rozwiązania mobilne.

Certum Standard

Zestaw Certum w wersji STANDARD, to wygodne urządzenie pozwalające na składanie podpisu elektronicznego z zachowaniem bezpieczeństwa na najwyższym poziomie. Z wykorzystaniem tego rozwiązania dokonasz weryfikacji podpisu pod dokumentem, a także podpiszesz wiele dowolnych plików przy jednokrotnym podaniu kodu PIN.

Co to jest podpis elektroniczny?

Podpis elektroniczny jest formą autoryzacji danych i informacji w środowisku elektronicznym. Jest to zastępstwo tradycyjnego podpisu odręcznego, które umożliwia jednoznaczne potwierdzenie tożsamości osoby, która go złożyła. Podpis elektroniczny należy do kategorii podpisów kwalifikowanych elektronicznych, co oznacza, że spełnia określone prawem wymogi dotyczące bezpieczeństwa i identyfikacji.

Posiadanie elektronicznego podpisu kwalifikowanego umożliwia podpisywanie dokumentów cyfrowych. Podpisane w taki sposób umowa, faktura, czy pismo posiadają jednakowe skutki prawne, w stosunku do dokumentów opatrzonych tradycyjnym podpisem.

Takie rozwiązanie realnie wpływa na wzrost bezpieczeństwa, ponieważ sfałszowanie podpisu elektronicznego jest znacznie bardziej skomplikowane, niż podpisu złożonego własnoręcznie. Kwalifikowany podpis elektroniczny wykonywany jest za pomocą urządzenia umożliwiającego składanie podpisu elektronicznego, poświadczanego za pomocą certyfikatu kwalifikowanego, który ponadto pozwala na weryfikację osoby składającej podpis.

Rodzaje podpisów elektronicznych

Można wyróżnić 3 główne rodzaje podpisów elektronicznych.

Kwalifikowany podpis elektroniczny

Jest to tak naprawdę jedyny podpis, który jest równoważny z podpisem własnoręcznym i jest akceptowany na arenie międzynarodowej. Spełnia on ściśle określone wymogi prawne i techniczne. W tym przypadku wymagane są certyfikaty podpisu kwalifikowanego, które potwierdzają autentyczność podpisu oraz tożsamość osoby, która go złożyła.

Zwykły podpis elektroniczny

Jest to podpis wykonany w formie elektronicznej, który nie spełnia wszystkich wymogów podpisu kwalifikowanego. Żeby był akceptowany w innych krajach, konieczne są dodatkowe porozumienia między stronami. Zwykły podpis elektroniczny nie ma takiego samego prawnego uznania jak podpis kwalifikowany elektroniczny, ale w wielu przypadkach może być wystarczający do potwierdzenia autentyczności i intencji osoby, która go wykonuje.

Zaawansowany podpis elektroniczny

Jest to bardziej zaawansowana forma podpisu elektronicznego niż zwykły podpis elektroniczny, ale nie osiąga pełnego poziomu podpisu kwalifikowanego elektronicznego. W celu wykorzystania takiego podpisu, niezależnie od tego czy w celach biznesowych, czy prywatnych, wymagane są obustronne ustalenia, czy forma ta jest wystarczająca i akceptowana.

Kwalifikowany podpis elektroniczny - co go wyróżnia?

To jedyny rodzaj podpisów, który posiada certyfikat kwalifikowany podpisu. Osoba, która ubiega się o podpis kwalifikowany, jest weryfikowana dużo bardziej szczegółowo, niż w przypadku innych rodzajów podpisów.

Oferowane przez nas rozwiązanie obejmuje podpis elektroniczny kwalifikowany.

Potrzebujesz pomocy przy wyborze ?

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą jeszcze tego samego dnia!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Penta Sp. z o.o. w celach odpowiedzi na poniższe zgłoszenie, w tym na przesłanie przez Penta Sp. z o.o. informacji handlowej drogą elektroniczną zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002r. Nr144, poz. 1204 z późniejszymi zmianami). *

    Porozmawiaj z konsultantem

    Paulina Jędrzejewska
    Paulina Jędrzejewska
    Administracja / Handel Internetowy
    +48 601 861 311 Paulina.Jedrzejewska@penta.com.pl

    Nasz zespół pozostaje do Twojej dyspozycji w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

    Skontaktuj się z nami

    Często zadawane pytania:

    Co to jest podpis elektroniczny?

    Kwalifikowany podpis elektroniczny umożliwia podpisywanie dokumentów cyfrowych. Podpisane w taki sposób umowa, faktura, czy pismo posiadają jednakowe skutki prawne, w stosunku do dokumentów opatrzonych tradycyjnym podpisem. Rozwiązanie ponadto realnie wpływa na wzrost bezpieczeństwa, ponieważ sfałszowanie podpisu elektronicznego jest znacznie bardziej skomplikowane, niż podpisu złożonego własnoręcznie. Kwalifikowany podpis elektroniczny wykonywany jest za pomocą urządzenia umożliwiającego składanie podpisu elektronicznego, poświadczanego za pomocą certyfikatu kwalifikowanego, który ponadto pozwala na weryfikację osoby składającej podpis.

    Jak uzyskać podpis elektroniczny?

    Aby uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny, wystarczy dokonać zakupu wybranego certyfikatu poprzez nasz sklep internetowy. Porównaj dostępne oferty i wybierz oprogramowanie do podpisu od Certum zgodne z Twoimi wymaganiami i potrzebami. Dodatkowo możesz wybrać priorytet realizacji usług dodatkowych – nawet do 4h od złożenia zamówienia!

    W celu zamówienia podpisu elektronicznego skontaktuj się z nami.

    Ustawienia podpisu elektronicznego Certum – zrobimy to za Ciebie

    Zapoznaj się również z zakresem usług dostępnych w Penta, takich jak zdalne potwierdzenie tożsamości, czy zdalna pomoc w instalacji. Weryfikacja tożsamości stanowi niezbędny krok przed wydaniem kwalifikowanego certyfikatu. Z nami wszelkie formalności dopełnisz zdalnie, niezależnie od czasu i miejsca, za pomocą urządzenia posiadającego kamerę i mikrofon.

    Ponadto jeżeli chcesz rozpocząć podpisywanie dokumentów elektronicznie, wybierz zdalną pomoc, aby zainstalować wymagane oprogramowanie przy wsparciu konsultanta firmy Penta. Dokonując zakupu u nas, od razu możesz rozpocząć pracę z użyciem podpisu elektronicznego Certum.

    Jak zweryfikować podpis elektroniczny?

    Z wykorzystywaniem oferowanego oprogramowania możesz nie tylko podpisać dokument cyfrowo. Chcesz sprawdzić, czy podpisano dokument podpisem kwalifikowanym? Dzięki temu rozwiązaniu bez problemu to zweryfikujesz.

    Usługa pozwala na zidentyfikowanie osoby fizycznej składającej podpis elektroniczny kwalifikowany, weryfikację ważności podpisu oraz danych użytych podczas podpisywania dokumentu. Co więcej, zyskasz potwierdzenie, że podpisane dokumenty nie uległy zmianie po złożeniu podpisu.

    W rezultacie zweryfikujesz autentyczność podpisywanych faktur, pism, umów, a także dowolnych dokumentów sygnowanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

    Dlaczego warto posiadać podpis elektroniczny - do czego użyjesz podpisu od Certum?

    Podpis kwalifikowany elektroniczny od Certum stanowi uniwersalne rozwiązanie ułatwiające codzienne czynności. Warto posiadać podpis kwalifikowany, ponieważ znajduje on zastosowanie zarówno podczas komunikacji z urzędami, jak i w sprawach biznesowych, ale też w celach prywatnych. W rezultacie oszczędzasz czas poświęcany na wizyty w urzędach i na poczcie. Z pomocą podpisu kwalifikowanego wyślesz pisma i sprawozdania, złożysz różnego rodzaju wnioski i podania, a nawet prześlesz e-deklaracje.

    Elektroniczny, bezpieczny podpis w Twoim biznesie

    Kwalifikowany podpis elektroniczny znajduje bardzo szerokie zastosowanie w kwestiach biznesowych. Rozwiązanie zdecydowanie przyspiesza procesy obowiązujące w firmie, a także pozwala na zdalne zawieranie umów, czy podpisywanie różnego rodzaju dokumentów. Kwalifikowany podpis elektroniczny stanowi nie tylko wygodne, ale również w pełni bezpieczne rozwiązanie, które realnie wpływa na oszczędność czasu i obniżenie kosztów. Co więcej, lista czynności i przedsięwzięć, które możesz zrealizować online, stale rośnie.

    Podpisywanie dokumentów - jak składać podpis elektroniczny?

    Podpis elektroniczny możesz złożyć na komputerze z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania do podpisu – swojej karty kryptograficznej i czytnika kart lub w przypadku podpisu mobilnego poprzez zalogowanie się do usługi SimplySign Desktop.