Subskrypcja jako przyszłość biznesu i konsumpcji

Subskrypcja

Co mają wspólnego systemy ERP z modą?

Singular Society – tak nazywa się nowa marka wprowadzona na rynek przez znaną szwedzką sieć H&M, która ruszyła nie dawno, działając na zasadzie subskrypcji, podobnie jak Netflix czy Spotify. Cała idea opiera się na uświadomieniu konsumentów, by zmieniali swoje przyzwyczajenia. Klienci kupują w ten sposób produkt dobrej jakości, którego naprawdę potrzebują. Płatna roczna lub miesięczna subskrypcja ma pozwolić na zakup zarówno ubrań, jak i rzeczy do domu po cenie ich wyprodukowania. Jest to pionierski projekt, ale specjaliści uważają, że wpłynie to na rozwój zrównoważonej mody. Nowa idea zmieni także podejście do subskrypcji w ramach działań biznesowych.

Subskrypcja a rodzaj produktu

Projekt marki Singular Society to dobra wiadomość dla wielu firm, których klienci nie są jeszcze do końca przekonani do zakupów opartych o subskrypcję. Nie dziwi nas korzystanie z niektórych aplikacji działających na takich zasadach, lecz wciąż wielu klientów nie jest przekonanych do zakupu produktów poprzez subskrypcję. Nadal jesteśmy w dużym stopniu przyzwyczajeni do produktu opartego na licencji wieczystej. Zwracamy jednak już teraz uwagę na to, że subskrypcja to przyszłościowe podejście do biznesu.

Rozwój technologii napędza nowe rozwiązania

W ostatnim roku, szczególnie z uwagi na sytuację pandemiczną, aż o połowę wzrosła liczba przenoszących się do sieci działalności biznesowych. Tak samo wiele firm przeniosło się częściowo lub w całości na tryb pracy zdalnej. Ponadto w dobie ogólnej cyfryzacji częściej i wygodniej załatwiamy sprawy przez internet. Co na to dostawcy systemów i aplikacji do prowadzenia działalności w chmurze? Także zaproponowali swoje produkty w oparciu o wykupienie subskrypcji.

Zalety subskrypcji

Technologia się rozwija, a wraz z nią wiele aspektów życia przenosi się do sieci. Subskrypcja stała się niezwykle wygodną formą zakupu potrzebnych nam produktów. Zwróćmy uwagę na to, że kupowanie poprzez subskrypcję wiąże się z abonamentem. Ten zaś najczęściej bardziej opłaca się na dłuższy okres czasu. Takie zakupy są więc lepiej przemyślane i dzięki temu wybieramy te produkty, które są nam niezbędne. Kolejną zaletą zatem będzie to, że w wielu przypadkach nie będziemy musieli pamiętać o przedłużaniu subskrypcji, bo możemy ją kontynuować automatycznie. W przypadku korzystania z niezbędnych aplikacji do celów firmowych możemy bez zastanowienia zachowywać ciągłość działań. Klienci natomiast dokonując wyboru o zakupieniu subskrypcji wybiorą zawsze mądrze i nawiążą najprawdopodobniej długotrwałe relacje z usługodawcą. Taka forma wymiany usług i produktów niesie za sobą pozytywną wizję zrównoważonego konsumpcjonizmu oraz stabilnego funkcjonowania wielu firm.

 

Daj sobie i nam jeszcze chwilę i przeczytaj inne artykuły na naszym Blogu i w naszych Aktualnościach.

Sprawdź co mamy dla Ciebie w naszym sklepie internetowym.

Doradzimy, wdrożymy, przeszkolimy