Outsourcing IT: obsługa informatyczna firm

Usługi outsourcingu IT — oszczędność czasu, redukcja kosztów i jeszcze wyższa jakość usług. Zaufaj doświadczeniu naszych ekspertów!

Czym jest outsourcing IT?

Outsourcing IT to wykorzystywanie zasobów i usług zewnętrznych firm informatycznych, które zrealizują szereg zadań IT efektywniej, niż byłoby to możliwe we własnym zakresie. Outsourcing informatyczny, to przede wszystkim oszczędność czasu i redukcja kosztów, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości usług. Powierzenie obsługi informatycznej zewnętrznej firmie, to także dostęp do szerokiej wiedzy i najwyższych kompetencji wykwalifikowanego zespołu specjalistów IT. Wykorzystywanie w codziennych działaniach systemów informatycznych, jest nieodłącznym elementem funkcjonowania nowoczesnych, nawet małych przedsiębiorstw. Utrzymywanie własnych działów IT jest niezwykle kosztowne – w związku z tym przeważająca liczba przedsiębiorstw skłania się ku przekazaniu obsługi informatycznej do firm IT.

Obsługa informatyczna firm jest ważną sferą naszej działalności. Stawiając na pierwszym miejscu komfort klienta, świadczymy profesjonalne usługi informatyczne w ramach kompleksowego wsparcia IT, dostosowując się do modelu wybranego przez kupującego. W rezultacie, zgodnie z Twoją decyzją przeprowadzimy działania w siedzibie Twojej firmy, zdalnie lub spotkamy się w jednym z oddziałów naszej organizacji. Naszych konsultantów znajdziesz w siedzibie firmy w Gdyni, a także w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Nasz zespół stanowi grono doświadczonych specjalistów, co jest gwarantem obsługi informatycznej na najwyższym poziomie.

Czytaj więcej

Skontaktuj się z naszym doradcą,

aby świadomie korzystać z zakresu usług zgodnego z potrzebami Twojej organizacji.

Klaudia Michalak
Klaudia Michalak
Usługi IT dla Biznesu

Nasz zespół pozostaje do Twojej dyspozycji w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Umów rozmowę

Co obejmują usługi outsourcingowe?

Administracja serwerami

Administracja serwerami

Nasi specjaliści zadbają o instalacje, konfiguracje oraz sprawność posiadanych przez Twoją firmę serwerów. Z wykorzystaniem odpowiednio dobranych rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa zadbamy o regularną aktualizację oprogramowania oraz bezpieczeństwo Twoich danych. Co więcej zajmiemy się stworzeniem polityki backupów i kopii zapasowych oraz analizą logów. Skorzystaj z wiedzy naszych specjalistów, aby zwiększyć wydajność posiadanych urządzeń oraz zoptymalizować wszelkie procesy związane z obsługą serwerów.

Zarządzanie infrastrukturą sieciową

Zarządzanie infrastrukturą sieciową

Infrastruktura sieciowa to zbiór urządzeń oraz oprogramowania, które wchodzi w skład sieci informatycznej Twojej firmy. W ramach kontraktu nasi specjaliści przeprowadzają kompleksowe działania w ramach zarządzania infrastrukturą sieciową, tak aby żadna część infrastruktury nie pozostała bez nadzoru. Nasi eksperci zajmą się konfiguracją sprzętu i oprogramowania urządzeń sieciowych, a także niezwłocznie zareagują na sytuacje kryzysowe dotyczące sprzętu i oprogramowania.

Reagowanie na incydenty

Reagowanie na incydenty

W ramach obsługi informatycznej wspólnie dostosowujemy czas reakcji do wymagań biznesowych Twojej organizacji. Zyskujesz bieżący dostęp do obsługi informatycznej oraz zgodną z SLA reakcję na awarię. Każde zgłoszenie jest analizowane przez naszych specjalistów, a wszelkie awarie informatyczne rozwiązywane są na bieżąco. W rezultacie możesz liczyć na pomoc naszych ekspertów, zawsze kiedy tego oczekujesz.

Profilaktyka

Profilaktyka

W celu uniknięcia często powtarzających się incydentów warto planować działania prewencyjne w formie regularnie przeprowadzanych profilaktycznych audytów informatycznych. Takie działanie przynoszą długoterminowe korzyści i znacząco wpływają na utrzymanie przyjętego standardu. W rezultacie z wyprzedzeniem zapobiegasz ewentualnym awariom, co skutkuje zachowaniem ciągłości pracy, wzrostem bezpieczeństwa, a w efekcie przynosi wymierne oszczędności dla firmy.

Doradztwo i Optymalizacja

Doradztwo i Optymalizacja

Korzystanie z naszych usług to gwarancja dostępu do szerokiej wiedzy ekspertów z dziedziny IT, obejmującej zakres projektowania oraz planowania rozwiązań informatycznych lub wdrożeń. Pomagamy w optymalizacji funkcjonowania działów IT, konfiguracji systemów, a także infrastruktury informatycznej. Organizujemy dostęp do infrastruktury technicznej , serwerów wirtualnych, gwarantując bezpieczeństwo i ciągłość pracy, które pomogą efektywniej wykorzystywać zasoby sprzętowe i optymalizować koszty w firmie.

Wdrożenia i szkolenia

Wdrożenia i szkolenia

Nasi specjaliści pomogą Ci w instalacji, a także odpowiednio skonfigurują posiadane oprogramowanie względem wymagań Twojej firmy. Doradzimy jak wprowadzić pełną integrację wszystkich działów w firmie i zadbać o swobodny przepływ informacji. Ponadto przeszkolimy wskazanych użytkowników, aby maksymalnie zoptymalizować wybrane rozwiązanie. Co więcej, zapewniamy kompleksowe wsparcie IT w trakcie eksploatacji oprogramowania i dbamy o ciągłość biznesową Twojej organizacji.

Audyt informatyczny

Audyt informatyczny

Audyt informatyczny opiera się na analizie i ocenie funkcjonowania systemów informatycznych w danym przedsiębiorstwie. Istotą przeprowadzanych działań jest weryfikacja użyteczności i niezawodności rozwiązań informatycznych, jak i ich wiarygodność, bezpieczeństwo, wydajność oraz zgodność z odpowiednimi normami technicznymi. Audyt ponadto pozwala zinwentaryzować i skatalogować posiadany przez Ciebie sprzęt (serwery, sprzęt komputerowy, urządzenie peryferyjne itp.) i oprogramowanie, a także może dostarczyć informacji na temat legalności oprogramowania.

Praca zdalna

Praca zdalna

Usługa ta polega na konfiguracji i przygotowaniu środowiska IT w firmie, pod kątem pracy zdalnej. Przeprowadzamy analizę potrzeb organizacji w tym zakresie, a następnie dostarczamy dostosowane rozwiązania chmurowe: Microsoft 365 Business lub Microsoft Teams. Dostarczamy także elementy infrastruktury sieciowej – serwery Dell, systemy serwerowe Microsoft i inne. W zakres tej usługi wchodzi także proces przeniesienia pracowników do chmury oraz przeszkolenie ich w zakresie wprowadzonych zmian. Usługa pracy zdalnej może być także wzbogadzona o systemy zarządzania: Symfonia Obieg Dokumentów, Symfonia Biuro Rachunkowe Online oraz Symfonia Między Firmami.

Jak działamy?

Nieprzerwanie od ponad 25 lat świadczymy kompleksowy outsourcing IT zapewniając naszym klientom obsługę informatyczną na najwyższym poziomie. Regularnie wprowadzane modyfikacje w obszarze usług IT, rozbudowa zespołu oraz wykorzystywanie najnowszych technologii, realnie wpływa na zadowolenie naszych klientów, które stanowi dla nas kluczową wartość.

Kontrakt Serwisowy

W ramach współpracy obowiązuje kontrakt serwisowy, który klarownie definiuje obszar naszych działań oraz czas reakcji względem pojawiających się potrzeb zgodnie z wymaganiami Twojej firmy. Nasi doświadczeni oraz w pełni wykwalifikowani pracownicy zajmą się szeroko pojętymi pracami serwisowymi oraz będą stanowić wsparcie, na każdym etapie Twojej działalności. Sam możesz wybrać liczbę roboczogodzin, których potrzebujesz. Umowa serwisowa stanowi gwarancję stałego wsparcia IT zgodnie z ustalonym SLA – szybką reakcję w bieżących kwestiach, a także kontrolę i optymalizację posiadanych rozwiązań.

Standard ITiL

Nasze działania opieramy na modelu trzech linii wsparcia utworzonych zgodnie ze standardem ITiL. Jest to schemat trzech ściśle współpracujących zespołów zajmujących się realizacją zleceń. Ponadto, jest zaliczany do bezsprzecznie najskuteczniejszych rozwiązań wśród dostępnych w obszarze wsparcia technicznego, ze względu na zestaw szczegółowych praktyk zarządzania usługami IT, które koncentrują się na dostosowywaniu usług IT do potrzeb biznesu. Takie rozwiązanie gwarantuje większą dostępność specjalistów, a tym samym przekłada się na skrócenie czasu reakcji na pojawiające się incydenty oraz najwyższą jakość świadczonych usług.

System Ticketowy

Obsługą zgłoszeń zajmujemy się z wykorzystaniem nowoczesnego systemu ticketowego, czyli profesjonalnego narzędzia, które niewątpliwie zainicjowało nową erę w funkcjonowaniu naszej firmy. Service Desk jest kluczowym punktem naszej działalności umożliwiającym realizację działań zgodnie z zadeklarowanym SLA, w oparciu o warunki kontraktu serwisowego oraz standard ITiL. Obsługujemy Państwa zgłoszenia z wykorzystaniem dedykowanej platformy dostosowanej do potrzeb naszych klientów. Poprzez spersonalizowany portal klienta możesz zarejestrować incydent, zamówić usługę, a także przeglądać artykuły w bazie wiedzy stale rozbudowywanej przez naszych specjalistów. Co więcej, do platformy możesz zalogować się z poziomu przeglądarki lub przy pomocy aplikacji mobilnej dostępnej zarówno dla systemów iOS, jak i Android. Z wykorzystaniem Fresh Service pozostaniesz z nami w kontakcie niezależnie od miejsca, czasu czy urządzenia, z którego korzystasz.

Zobacz,

jak przyjaźnie wygląda nasz system wsparcia:

Pomoc zdalna

Skorzystaj z pełnego zakresu wsparcia informatycznego lub dobierz dowolne usługi outsourcingu IT

START!

Niezależnie od tego, w jakim stanie jest aktualnie Twoja informatyczna infrastruktura firmowa, nasza firma może udzielić Ci wsparcia w dowolnym obszarze IT. Świadczymy usługi doradcze, obejmujące optymalizacje czy kontrole bezpieczeństwa. Swoją pracę możemy wykonywać zarówno kompleksowo, jak i wybiórczo.

krok 1

AUDYT INFORMATYCZNY

Nasi pracownicy mogą przeprowadzić u Państwa profesjonalny audyt bezpieczeństwa. Dzięki temu możliwe będzie wykrycie wszelkich potencjalnych zagrożeń znajdujących się w systemie IT Twojej firmy. Możemy wykonać również audyt legalności oprogramowania, dzięki czemu zyskasz pewność, że Twoja firma działa zgodnie z prawem.

Dowiedz się więcej

krok 2

DORADZTWO I OPTYMALIZACJA

Korzystając z naszych usług zyskujesz dostęp do szerokiej wiedzy naszych ekspertów IT. Jest to wiedza z zakresu projektowania oraz planowania rozwiązań informatycznych czy wdrażania. Możemy pomóc Ci zoptymalizować funkcjonowanie Twojego działu IT oraz skonfigurować systemy czy stworzyć infrastrukturę informatyczną.

Dowiedz się więcej

krok 3

SPRZĘT I OPROGRAMOWANIE

Zapewnimy Ci dostęp do oprogramowania oraz sprzętu renomowanych firm. Dostarczymy rozwiązania, takie jak chmura Microsoft Azure i Office 365, programy do ochrony BackupAssist, antywirus ESET, serwery i stacje robocze Dell, czy produkty HP, IBM Fortinet, IQ i Cisco.

Dowiedz się więcej

krok 4

DEDYKOWANA CHMURA

Zorganizujemy dostęp do infrastruktury technicznej i wirtualnych serwerów, gwarantujących ciągłość pracy i bezpieczeństwo, które pozwolą Ci na efektywniejsze wykorzystanie zasobów sprzętowych i optymalizację kosztów, w zależności od potrzeb.

Dowiedz się więcej

krok 5

WDROŻENIA I SZKOLENIA

Pomożemy Ci w instalacji i konfiguracji oprogramowania, które pozwala na pełną integrację wszystkich działów w firmie i swobodny przepływ informacji. Nasze profesjonalne szkolenia podniosą kompetencje informatyczne Twoich pracowników.

Dowiedz się więcej

krok 6

KONTRAKT SERWISOWY

W ramach współpracy nasi doświadczeni oraz w pełni wykwalifikowani pracownicy zajmą się pracami serwisowymi. Nasze usługi obejmują zadania administracyjne, zarządzania infrastrukturą sieciową czy prowadzenie Helpdesku dla Twoich pracowników. Sam możesz wybrać liczbę roboczogodzin, których potrzebujesz.

Dowiedz się więcej

SUKCES!

Ogół powyższych działań pozwoli na optymalizację funkcjonowania informatyki w Twoim przedsiębiorstwie, zwiększy konkurencyjność Twojej firmy i pomoże Ci odnieść rynkowy sukces.

Outsourcing IT - cennik

Outsourcing IT to coraz bardziej popularne rozwiązanie stosowane przez wiele różnych przedsiębiorstw. Oddelegowanie zadań działu informatycznego zewnętrznej firmie niesie za sobą wiele korzyści, od redukcji kosztów, po maksymalizację bezpieczeństwa IT. Obsługa informatyczna może Ci pomóc uzyskać dostęp do bardziej zaawansowanej technologii i eksperckiej wiedzy, co pozwala na poprawę efektywności biznesowej i zwiększenie konkurencyjności.

Koszt outsourcingu IT jest uzależniony od wielu czynników, takich jak wielkość firmy, zakres wsparcia, oczekiwania co podejmowanych działań. Celem naszej firmy jest świadczenie kompleksowego i profesjonalnego wsparcia IT w konkurencyjnej cenie. Zachęcamy do zamówienia bezpłatnej wyceny.

Cennik usług w ramach outsourcingu IT jest bardzo zróżnicowany. Co do zasady, usługi tego typu wyceniane są stawką za godzinę pracy naszego zespołu. Dokładny kosztorys jednej usługi lub kompleksowej usługi informatycznej przygotowujemy po zapoznaniu się z potrzebami i oczekiwaniami Klienta.

Obsługa informatyczna - zakres usług

W ramach outsourcingu IT można uzyskać różnego rodzaju usługi, w zależności od potrzeb klienta. Przykładowe usługi to zarządzanie serwerami, wsparcie dla aplikacji, zarządzanie sieciami, cyberbezpieczeństwo czy zarządzanie projektami IT. Każda z tych usług obsługi IT firmy ma swoją indywidualną cenę, która zależy od czasu potrzebnego na wykonanie danej usługi. Dlatego cena końcowej usługi może się zmienić ze względu na dodatkowe usługi lub potrzeby.

Outsourcing IT nie tylko pozwala na oszczędność kosztów, ale także przynosi wiele innych korzyści dla przedsiębiorstwa. Dzięki delegowaniu zadań związanych z informatyką do zewnętrznej firmy, przedsiębiorstwo może skupić się na swojej podstawowej działalności, a nie martwić się o IT. W przypadku obsługi IT, klient ma dostęp do specjalistów w dziedzinie IT, których nie byłby w stanie zatrudnić na stałe.

Skontaktuj się z nami, a my dokonamy bezpłatnej wyceny i przekażemy konkretny kosztorys.

Dlaczego skorzystać z outsourcingu IT od Penty?

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą jeszcze tego samego dnia!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Penta Sp. z o.o. w celach odpowiedzi na poniższe zgłoszenie, w tym na przesłanie przez Penta Sp. z o.o. informacji handlowej drogą elektroniczną zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002r. Nr144, poz. 1204 z późniejszymi zmianami). *

    Porozmawiaj z konsultantem

    Klaudia Michalak
    Klaudia Michalak
    Usługi IT dla Biznesu
    601 864 588 Klaudia.Michalak@penta.com.pl

    Nasz zespół pozostaje do Twojej dyspozycji w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

    Skontaktuj się z nami
    symfonia-zloty-partner
    microsoft-partner
    acronis_gold_service-provider
    dell